Escoltar, parlar?

Comunicar-se amb els altres és una necessitat encara que saber escoltar és tot un art. L'altre dia tot caminant per la meva ciutat, vaig sentir unes converses que ara us dic.

- Una senyora gran estava parlant amb un noi d'uns 40 anys i deia: Si, jo com que estic sola vaig com una pilota d'una casa a l'altre, ja se sap.
 
- El noi deia: Doncs jo, avui és el primer dia que estic sol oi em fa molta il·lusió quedar-me a casa i fer qualsevol cosa per dinar, ja en tenia ganes. 
 
La conclusió que podíem treure de les dues converses són ben diferents, per una banda la senyora se sentia malament perquè estava sola i per l'altre el noi, n'estava ben tip de dinars i sopars d'un lloc a l'altre i volia recuperar el seu espai. 


Cadascú expressava d'una manera o altra la seva incomoditat d'acord amb el que ell/a sentia o estava vivint. No sé si després d'aquesta salutació es varen dir res més, perquè jo només passava, o si la conversa va donar més de si. Jo em vaig quedar amb aquest tall petitó i vaig pensar que us ho explicaria, perquè ens n'adonéssim compte que cadascú de nosaltres veu les coses d'acord amb la seva realitat i a vegades no és gens fàcil posar-te en la pell de l'altre i ignorem que ens està reclamant atenció amb el que està dient i en canvi nosaltres, només estem pendents de respondre a la pregunta sense quasi ni escoltar.

La senyora evidentment estava sola i volia atenció o algú amb qui parlar i poder explicar el que havia fet o deixat de fer i se sentia malament d'anar de la casa d'un fill a un altre com si fos una pilota.I el jove per altra banda passava de les festes i tot li semblava un rotllo espatarrant. Dues maneres de viure i de pensar completament diferents i com aquestes n'hi ha diverses, tantes com persones som. Per això, de tant en tant hi ha petites o grans discussions, perquè no escoltem amb l'atenció que cal el que ens esta comunicant la persona que tenim al davant.

Bé, nomes recordar-vos el que deia Zenó, tenim dues orelles per escoltar i una boca per parlar. 

Que tingueu un Bon dia.
La teva Coach
Montserrat 

Hablar o escuchar
 
Comunicarse con los otros es una necesidad, aunque saber escuchar es todo un arte. El otro día andando por mi ciudad, oi  una conversacion que ahora os digo.

Una señora mayor  estaba hablando con un chico de unos 40 años y decía: Si, yo cómo que estoy sola voy como una pelota de una casa al otro, ya se sabe.
 
El chico decía: Pues yo, hoy es el primer día que estoy solo y realmente me hace mucha ilusión quedarme en casa y hacer cualquier cosa para comer, ya tenía ganas.

La conclusión que podemos sacar de las dos conversaciones son muy diferentes, por un lado la señora se sentía mal porque estaba sola y por el otro,  el chico, estaba bien harto de tantas comidas y cenas de un lugar para otro y necesitaba  recuperar su espacio.

Cada cual expresaba de una manera u otra su incomodidad de acuerdo con lo que él/a sentía o estaba viviendo. No sé si después de este saludo se dijeron nada más, porque yo sólo pasaba, o si la conversación dio más de sí. Yo me quedé con este corte pequeñito y pensé que os lo explicaría, para que nos diéramos cuenta  que cada uno de nosotros ve las cosas de acuerdo con su realidad y a veces no es nada fácil ponerse en la piel del otro e ignoramos que nos está reclamando  atención con aquello que nos dice y en cambio nosotros, sólo estamos pendientes de responder a la pregunta sin casi ni escuchar.

La señora evidentemente estaba sola y quería atención o alguien con quién hablar y poder explicar lo que había hecho o dejado de hacer y se sentía mal por tener que ir de la casa de un hijo a otro cómo si fuera una pelota.Y el joven por otro lado pasaba de las fiestas y todo le parecía un rollo terrible. Dos maneras de vivir y de pensar completamente diferentes y como estas hay diversas, tantas como personas somos. Por eso, de vez en cuando hay pequeñas o grandes discusiones, porque no escuchamos con la atención que hace falta el mensaje que está emitiendo la persona que tenemos enfrente.

Bien, sólo recordar lo que decía Zenón, tenemos dos orejas para escuchar y una boca para hablar.
 
Que tengáis un Buen día.
En els moments de crisis, només la imaginació és mès important que el coneixement.
Albert Einstein